Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатроник?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Извинявам се за омовете сигурно сте прави бегло погледнах, като го сменях.И аз го взех втора употреба за 10 лв.Със повреден резистор колата загряваше много след 90 градуса почти до предпоследната чертичка,а сега с мъка стига малко след 90 и вентилатора не съм го чувал силно да бучи.
    Alfa Romeo 1.9 JTD TI ама не баш sigpic

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Това с градусите е ясно. Говорим затова, че освен в зависимост от температурата на мотора, двете степени на вентилатора се управляват и в зависимост от налягането в радиатора на климатика, което се регистрира от пресостата. А именно - при нормално работно налягане, което се получава малко след пускането на компресора, сработва втория праг на пресостата и се пуска първата степен на вентилатора. Ако се достигне третия праг на въпросното налягане, се пуска втората степен на вентилатора. Мисля, че има и четвърти праг, който, ако се надвиши, се изключва компресора.

      Напрактика налягането в радиатора на климатика и неговата температура са в пропорционална зависимост.
      Глупав въпрос, но не съм много сигурен дали разбрах правилно. Аз конкретно почти никога не съм чувал перката да се върти прекалено силно (освен ако тръгне да надвишава определена температура). Значи налягането в радиатора на климатика е нормално и няма повод за притеснения?
      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

      Comment


      • #33
        Правилно си разбрал. Втората степен на перката се включва ако температурата на мотора надвиши 102 гр или ако налягането в радиатора на климатика надвиши третия праг на налягане. Т.е - втората степен се включва при по-екстремни ситуации и поради това е по-добре да не се стига до нея.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Ясно. По едно време бях почнал да си набивам филми, че на вентилатора му работи само първата степен
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
            Ясно. По едно време бях почнал да си набивам филми, че на вентилатора му работи само първата степен
            Аз си го мисля същото. На тестовете всичко ок, обаче температурата стига до първата черта след 90 и вентилатора върти доста умряло, хич не си дава зор. Не мога да го хвана на колко градуса е тогава, но на два мм след 90 градуса на диагностика показва към 98 градуса
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Правилно си разбрал. Втората степен на перката се включва ако температурата на мотора надвиши 102 гр или ако налягането в радиатора на климатика надвиши третия праг на налягане. Т.е - втората степен се включва при по-екстремни ситуации и поради това е по-добре да не се стига до нея.
              По слух колегите едва ли ще могат да определят коя степен се е включила. Въпреки това предполагам че в сегашните жеги и с работещ климатик, втората степен работи по-често. В неделя в жегите със 140 по баирите на Хемус стрелката заставаше почти по средата межди 90 градуса и следващото деление, нещо което моята пословично студена кола не помни отдавна да се е случвало. Затова предполагам че ако при закачане към МЕС, колата минава тестовете на 1 и 2 втора степен, всичко би трябвало да е в нормите. Естествено ако радиаторите не са твърде зацапани
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #37
                Има го и това, особено ако си в движение няма как да прецениш на коя степен работи вентилатора. Иначе съм чувал, че тези уреди показват неточно, макар че моя, при задействане на първата степен на вентилатора, винаги е показвал точно такава температура, при каквато пише, че трябва да се включи перката. Та приемам, че е верен. Иначе чертата между 90 и 130 отговаря на 100 градуса, по тази логика 2 мм след 90 не би трябвало да е 98, освен ако няма някакво отклонение между показанията на уреда и действителната температура.
                Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                Comment


                • #38
                  Важно е първата степен да е в изправност. Ако случайно установите, че не е, то е най-вероятно заради онзи резистор. Ако изпаднете в такава ситуация и нямате възможност да го подмените, по-добрият вариант е да го шунтирате (да свържете парче проводник вместо него). Особено в летните жеги. Така вентилаторът ще работи винаги на максимални обороти, но ще работи и още при първия температурен (и на налягане в радиатора на климатика) праг.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 09:15.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #39
                    А какви са вариантите да не включва втора, ако минава теста?
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      А какви са вариантите да не включва втора, ако минава теста?
                      Ами по пътя на логиката или ЕКУ то да не се сеща да я пусне или датчика да го лъже с температурата/налягането. Все пак за второто имаш два независими един от друг датчика.
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #41
                        Сега успях да я закача вече много гореща според вътрешният уред. Тръгнах при външна температура 47 градуса, тези в Пловдив сигурно са много издръжливи външната почна да спада леко, на двигателя да се качва. Като тръгна нагоре няма спиране, подмина 90 и спря на 3 мм от чертата след 90, там закачих лаптопа и показа 102 градуса, на практика не е толкова страшно колкото изглежда.
                        Не можах да преценя на коя скорост върти. Вероятно още първа. Карах с 90 и около 2500 оборота
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:11.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Сега успях да я закача вече много гореща според вътрешният уред. Тръгнах при външна температура 47 градуса, тези в Пловдив сигурно са много издръжливи външната почна да спада леко, на двигателя да се качва. Като тръгна нагоре няма спиране, подмина 90 и спря на 3 мм от чертата след 90, там закачих лаптопа и показа 102 градуса, на практика не е толкова страшно колкото изглежда.
                          Не можах да преценя на коя скорост върти. Вероятно още първа. Карах с 90 и около 2500 оборота
                          В менюто с параметрите има "fan 1 st speed" и "fan 2 nd speed". Като им сложиш отметки, би трябвало да видиш коя от двете е активната в даден момент.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            В менюто с параметрите има "fan 1 st speed" и "fan 2 nd speed". Като им сложиш отметки, би трябвало да видиш коя от двете е активната в даден момент.
                            В интерес на истината не ги гледах защото ми беше много топло. Първоначално вдигнах капака и перката въртеше като луда, после когато измерих 102-103 градуса въртеше една идея по- бавно. 105 градуса вероятно са на чертата или съвсем близо до нея.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #44
                              А реално 1-ва степен на перката при изключен климатроник трябва да се стартира при 90 градуса, или не ми е вярна информацията?
                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                              GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                                А реално 1-ва степен на перката при изключен климатроник трябва да се стартира при 90 градуса, или не ми е вярна информацията?
                                При мен бавната включва на 95, бързата на 102. Поне така пише в описанието.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X